Translate

tisdag 11 oktober 2016

HQGATE

För några månader sedan fick jag ett telefonsamtal från finansmannen mm Christen Ager-Hanssen. Han berättade om ett bokprojekt som han och journalisten Jenny Hedelius jobbade med och som skulle handla om den okända dramatiken bakom Sveriges största bankkrasch – HQGATE.

Frågan var om jag ville rita omslaget till boken och visualisera de olika kapitlen till projektets websajt.
Efter att ha läst igenom delar av manuset kunde jag konstatera att att det var ett spännande, välskrivet och avslöjande manus och att de flesta kapitlen var som gjorda för en "satir eller idéteckning".

Att jag dessutom fick fria händer gjorde inte projektet mindre roligt.





I morgon publiceras boken – med mitt omslag.

Samtidigt lanseras websajten.

Förutom sammanfattning av boken och
en mängd faktamaterial innehåller sajten
mina 22 kapitel-illustrationer.. 

Se bilderna och läs om boken på www.HQGATEstory.com

Klicka på BOKEN. Varje kapitel har en sammanfattande illustration.




 

2 kommentarer:

  1. Därför det varit torka med bilder ett tag?
    Såg bilden av roddarna med Fi som anger takten, undrade varför det inte var Schyman som satt med megafonen då jag trodde det var Feministiskt initiativ (för det är väl ungefär så som svensk politik ser ut)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Torkan beror snarare på att jag haft "semester" utomlands ett antaldagar!

      Radera